تذكر زبانی، محور اصلی برنامه های ستاد احیای امر به معروف در سال 90 بود
نوشته شده توسط : zwembril

'سیدعلی اصغر حسینی' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا، ضمن تشریح بخشی از عملكرد یك ساله ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر گفت: مهمترین برنامه های ستاد احیا در سال جاری، محور قرار دادن تذكر لسانی با تاكید بر تشكیل گروه های تذكر لسانی، پیگیری تشكیل شوراهای امر به معروف و نهی از منكر و فعال كردن این شوراها در دستگاه های دولتی و همچنین برگزاری جلسات اخلاق ویژه مدیران استان ها و شهرستان ها بوده است.

وی برگزاری نخستین همایش ملی شهرهای منتخب تذكر لسانی را در سال جاری كه به صورت ویدیو كنفرانس و با حضور 2 هزار نفر از مسوولان استان ها برگزار شد، در ارایه الگوهای عملی در گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر موفق دانست.

حسینی گفت: همچنین گردهمایی معاونان فرهنگی ستادهای احیا سراسر كشور بمنظور بررسی عملكرد معاونت های فرهنگی این ستادها در سال 90 برگزار شد.

مدیر روابط عمومی ستاد احیا ادامه داد: در آستانه ماه مبارك رمضان نیز دومین همایش سراسری شهرهای منتخب تذكر زبانی به صورت ویدیو كنفرانس برگزار شد و ضمن آموزش به تیم های تذكر لسانی در این شهرها، برنامه ریزی های لازم صورت گرفت.

وی اضافه كرد: ستاد احیا، همزمان با برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن كریم، اقدام به ثبت نام حضوری و مجازی آموزش امر به معروف و نهی از منكر كرد كه در این دوره، تمامی مراحل ثبت نام، ارائه دروس، آزمون های تعاملی، میان دوره و پایان دوره و همچنین ارائه گواهی پایان دوره آموزشی به صورت اینترنتی انجام شد.

حسینی اضافه كرد: در این دوره آموزشی شش ساعته، مسایلی مانند جایگاه امر به معروف و نهی از منكر، ویژگی آمران و ناهیان، روش ها و شیوه های این دو فریضه بیان شد.

وی همچنین گفت: یكی دیگر از برنامه های این ستاد، برگزاری همایش سراسری علمی پژوهشی جلوه های عملی و نظری امر به معروف و نهی از منكر در سیره رضوی بود كه با حضور تعدادی از صاحبنظران به سرانجام رسید.

حسینی ادامه داد: در این همایش، موضوع هایی برای بررسی بسترهای توسعه موثر و بهینه امر به معروف و نهی از منكر وهمچنین روش ها و راهكارهای احیا و اجرای این دو فریضه مطرح شد.

رییس روابط عمومی ستاد احیا، از نظرسنجی های انجام شده درباره فعالیت های این ستاد در سال 90 خبر داد و گفت: یكی از اقداماتی كه در اجرای برنامه های تذكر لسانی در شهرهای منتخب یعنی 40 شهر در 31 استان صورت گرفت، دو پیمایش در سطح ملی و در سطح مسوولان ستادهای استانی و شهرستانی بود تا نتایج وضعیت تذكر لسانی و نقاط قوت و ضعف و تداوم آن مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین گفت: گردهمایی سالانه هیات های مذهبی با هدف احیای تذكر لسانی، یكی دیگر از برنامه های این ستاد در سال جاری بود كه بمنظور فضاسازی محیطی و تبلیغی هیات های مذهبی متناسب با امر به معروف و نهی از منكر صورت گرفت.

حسینی مهمترین برنامه های ویژه هفته احیای امر به معروف و نهی از منكر در دهه اول محرم را شامل نواخته شدن زنگ امر به معروف در مدارس سراسر كشور عنوان كرد و گفت: رونمایی از 'طرح یادآوران' بمنظور تحكیم فریضه امر به معروف و نهی از منكر در میان دانش آموزان، از دیگر برنامه های این ستاد در سال جاری بود.

مدیر روابط عمومی ستاد احیا افزود: تجلیل از خانواده های شهدای امر به معروف، گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منكر سراسر كشور در برج میلاد، برگزاری همایش بیداری اسلامی - اصلاح اجتماعی - و همچنین همایش نقش امر به معروف و نهی از منكر در ارتقای سلامت از دیگر برنامه های این ستاد در هفته احیا بود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری همایش بین المللی شهروند مسوول در تبیین امر به معروف و نهی از منكر، از فعالیت های رسانه ای این ستاد خبر داد و گفت: 17 شبكه رادیویی و تلویزیونی با همكاری ستاد احیا، حدود 600 برنامه اجرا كردند كه در این میان شبكه های تلویزیونی قرآن و تهران با 50 برنامه در رتبه اول قرار گرفته اند.

فراهنگ ** 1003 **1580





:: برچسب‌ها: سان , پاییز , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: